måndag 16 februari 2009

Toast på dillbröd med lax- och räkröra



Denna snabba toast gjorde jag på det som fanns hemma eftersom vi inte hade bestämt någon förrätt. Det blev en snabb rätt, som inte krävde mycket förberedelser eller jobb heller. Sätter man fart så är denna förrätt klar på fem minuter.


Toast på dillbröd med lax- och räkröra, 2 personer


Dillbröd, hembakt (recept här)

100 gram kallrökt lax, hälften till röran, hälften för dekoration

1 dl skalade räkor, spara några till dekoration

Några matskedar creme fraiche

Gräslök

Peppar


Jag rostade bröden i en panna. Under tiden gjorde jag en röra på den finskurna laxen, de hackade räkorna, creme fraichen, gräslöken och pepparn. Någon salt behövdes inte. Sedan lade jag upp röran på bröden, dekorerade och serverade med en citronklyfta!


Tips!

Du kan också prova att ha hackad dill och rödlök i röran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir extra glad över din kommentar!
Har du provbakat/provlagat ett recept, lämna gärna en hälsning, så vågar fler testa!
Jag besvarar alla frågor som dyker upp i kommentarerna, oftast inom ett dygn men ibland kan det dröja lite längre tid.